מקורות מידע בנושא בנייה קלה

התקשרו:

או השאירו פניה:

בנייה קלה

עולם הבנייה הקלה

תפיסה שגויה רווחת היא לראות בבנייה הקלה כענף הנדסי שהחל להתפתח רק בשנים האחרונות.

למרבה הצער, אך שלא במפתיע, אכן מדובר בענף שערך 'עלייה' לארצנו הקטנה באיחור אופנתי, אולם הוא היה קיים מזה שנים רבות קודם לכן. דוגמה נהדרת לכך היא בניין האמפייר סטייט בילדינג. ממש כך!

במה נבדל אותו גורד שחקים מפורסם ממבנים עתיקים ממנו?

בעוד שהבנייה הקונבנציונלית הקלאסית התבססה על הכנת המבנה במקום ותוך הישענות על חומרים רטובים כגון מלט, הרי שהבנייה הקלה מתבססת על הכנתם של אלמנטים/לוחות במפעל והבאתם אל אתר הבנייה.

ממש כמו לגו, אט אט נוסד לו מבנה.

אולם אל לנו להתפזר לכיוונים אחרים (על אף שאנו עמוסים במידע ושמחים לחלוק אותו עמכם). בהתאם להיותו של הענף וותיק מאוד ומוכר, הרי שהוא גם מביא עמו שפע של מקורות מידע שונים, חלקם נגישים לבעלי סקרנות בריאה וחלקם מיועדים מבעוד מועד עבור בעלי מקצוע.  

בנייה קלה
בבנייה קלה ניתן לסגור מרפסות ולהפוך אותן לחדר בפני עצמן

אתר constructionworld.org

מגזין וותיק ובגובה העיניים שמסביר בפירוט אודות מגוון טרנדים, טכניקות בנייה, פרויקטים ושלל נושאים שיכולים לרתק גם את הקורא הסקרן שאיננו בקיא בתחום.

המגזין אמנם מצריך אנגלית בסיסית ברמה טובה, אולם הוא בהחלט מביא עמו מידע נגיש ושאיננו נשען על מושגים טכניים יתר על המידה.

אתר אוניברסיטת קולומביה הבריטית

אתר שהוא בגדר חובה עבור כל מי המבקש להשכיל בנושא, הוא זה של אוניברסיטת קולומביה הבריטית, אוניברסיטת מחקר ציבורית החולקת עם קהל הגולשים שפע של מקורות מידע הפתוחים בפני כול.

כחלק מן הקולקציות שהיא חולקת עם מבקרי ומבקרות האתר, ניתן למצוא את המאמר המקיף והמרתק של סטפן צ'ה לון: An analysis on : the potential of prefabricated construction industry.

המאמר נגיש להורדה מלאה כקובץ PDF, כאשר הוא מתייחס לאופן הבנייה של בתים טרומיים עם רכיבים המיוצרים מחוץ לאתר הבנייה (קרי במפעל).

המאמר מתייחס לכך שבעבר, מבנים שכאלו זכו לביקורת חריפה ונחשבו לבעלי איכות ירודה. עם זאת, כיום הבנייה נחשבת למוערכת ולבעלת פופולריות הולכת וגוברת ממספר סיבות:

עלויות פחותות, זמן ייצור מהיר יותר, שמירה על איכות הסביבה, יכולות עיצוב שהלכו והשתכללו וכן בטיחות המבנים.

אל אתרה של אונ' קולומביה הבריטית

ספרות מקצועית בנושא

לצד כל אלו, הרי שאין תחליף לספר טוב אשר מגולל בפנינו את מלוא המידע אודות המחקרים והעדכונים האחרונים בתחום.

המלצתנו בעבור אנשי מקצוע המבקשים לרענן את ידיעתם, או לחילופין סטודנטים בתחום המעוניינים להעמיק את הבנתם, היא לפנות אל אתרים שונים העוסקים בהפצת ומכירת ספרות מקצועית.

ספרות מקצועית, בשונה מן הספרות הפופולרית הרגילה, מתאפיינת בספרים עבי כרס, במידע רחב וענף התואם אך ורק לשפתם המקצועית של אנשי מקצוע רלוונטיים ובהיותם עשירים במידע ובמחקרים חשובים ובולטים.

בנושא זה, מומלץ לפנות לאתרים דוגמת ידע ספרים. בקטלוג ספרי הנדסה אזרחית שבאתר, תוכלו למצוא מגוון רחב של ספרים רלוונטיים.

נוסף על כך, אנו ממליצים על האתר, לאור העובדה שצוות ידע ספרים עצמו מספק ייעוץ והכוונה לספרות רלוונטית ובאפשרותכם לייבא באופן פרטני את הספר הנדרש עבורכם.

מאמר זה נכתב באדיבות אתר https://www.aluminumplus.co.il/ 

מעוניינים בבניה קלה? פנו אלינו עוד היום.

השאירו פניה

צרו עמנו קשר

פרגולות אלומיניום

שירותי החברה

תוספת חדר
Call Now Button