שדרוג נכס עם בנייה קלה

התקשרו:

או השאירו פניה:

בנייה קלה

מתכננים לשדרג את הנכס?

מתכננים לשדרג נכס שבבעלותכם? או שמא 'זוממים' על נכס שאתם מעוניינים לרכוש ולשדרגו?

הבנייה הקלה הפכה במרוצת הזמן לפתרון מהיר ויעיל לשדרוג נכסים, והיא מאפשרת להרחיב בתים פרטיים קיימים, להוסיף קומה, לסגור מרפסות ולבצע שינויים מבניים בקלות יחסית ובפשטות.

אך ישנם מספר היבטים חשובים שעלינו להכיר, וכאן צירפנו לכם מספר נקודות שלעתים חומקות מקבלת תשומת הלב הנדרשת.

שדרוג נכס עם בנייה קלה

קודם כל - למה לבחור בבנייה קלה?

בעוד שהבנייה הקלאסית נשענת על חומרי בנייה רטובה, כלומר יציקות בטון, הרי שהבנייה הקלה מתבססת על פאנלים המיוצרים להרכבה כבר במפעל, ומשונעים אל אתר הבנייה לצורך הרכבה בלבד.

אין מדובר בטכניקה חדישה, אך היא בהחלט נמצאת עוד בחיתוליה בארץ, זאת לעומת ארצות מערביות רבות.

הבנייה הקלה ממזערת כמעט לחלוטין את פסולת הבנייה, איננה 'משביתה' את יושבי הבית לאור מכשורים הנדסיים כבדים, משך עבודה ממושך או פסולת, ועומדת בכל התקנים הנדרשים.

העלויות יש לציין אינן זולות יותר מאשר הבנייה הקלאסית, אולם היתרונות הנעוצים במשך הבנייה, מזעור הפסולת והיכולת לשנות את הנכס מן הקצה אל הקצה, בהחלט הופכת את הטכניקה הזו ליותר ויותר שגורה במגזר הפרטי.

רישוי

רוכשים נכס קיים שעבר הרחבה?

למרבה הצער, ישנם נכסים רבים ברחבי הארץ שלא קיבלו את הרישוי הנדרש. משמעותו של מבנה ללא היתר בנייה, הוא שהוא עובר על החוק, ובעל הנכס צפוי לדין פלילי.

עוד, ייתכן שהאזור שהורחב, נניח יחידה שלמה שחוברה לבית הקיים, לא תוכל לקבל את הרישוי המתאים, דבר אשר יצריך להרסה כליל.

בעת שאתם רוכשים נכס והתגלה שאין להרחבתו או שדרוגו את היתר הבנייה הנדרש, יש לבדוק מי יספוג את העלויות הצפויות – הבעלים הנוכחיים? או שמא הבעלים שירכשו את הנכס? ובמידה וכן, הרי שנושא זה וודאי שצריך להשפיע על ערך הנכס.

מעוניינים לשדרג נכס בבעלותכם?

כפי שאתם וודאי מבינים, רישוי הוא לא בגדר המלצה כי אם חובה. שדרוג הנכס ללא היתר צפויה להעמיד אתכם בפני גורמי אכיפת החוק, להוביל לקנסות כבדים ולעתים אף לעונשים כבדים מכך.

הרחבת נכס בעל וותק

בישראל ישנם מבנים ובתים פרטיים רבים הקיימים למעלה מ-50 שנים; מרביתם לא עברו מעולם שדרוג באשר למערכות החשמל שבהם או הצנרת.

באם אתם מעוניינים לחבר יחידה חדשה למבנה קיים, חשוב לקחת בחשבון הוצאות נלוות.

מערכת החשמל הוותיקה של הנכס הקיים, לא תתאים למערכת החשמל החדישה ביחידה שתחובר אליו. דבר זה מצריך את החלפת המערכת בנכס הקיים.

אותו הדבר תקף גם לגבי מערכת הביוב והמים. בעוד שבעבר היה נהוג להשתמש בצנרת ממתכת, הרי שכיום הצנרות מתבססות על חומר פולימרי.

היבטים אלו מצריכים עין מקצועית לא מצד עורך דין, אלא מצד אדריכל שיידע ללוות אתכם בתהליך.

המידע המובא להלן הינו כללי, ומומלץ להיוועץ עם איש מקצוע בטרם ביצוע עבודות הבנייה הקלה. חלק מן המידע שהובא לעיל, נכתב בשיתוף עם עורכת דין לענייני מקרקעין מיטל אוטמזגין.

מאמר זה נכתב באדיבות אתר https://www.aluminumplus.co.il/ 

מעוניינים בבניה קלה? פנו אלינו עוד היום.

השאירו פניה

צרו עמנו קשר

פרגולות אלומיניום

שירותי החברה

תוספת חדר
Call Now Button